Στα πρότυπα όσων αποφάσισαν οι υπουργοί Απασχόλησης της ΕΕ για «ενεργό» και «ανενεργό» περίοδο, η εργοδοσία απαιτεί από τους εργαζόμενους να αναπληρώσουν ό,τι αυτή θεωρεί «μη παραγωγικό» χρόνο δουλειάς!

Οι εργοδότες έστησαν κιόλας χορό στην πλάτη των εργαζομένων, επιδιώκοντας την εφαρμογή της αντιδραστικής ευρωενωσιακής οδηγίας, πριν ακόμα αυτή ολοκληρωθεί και τυπικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία «First Call», η οποία προσφέρει υπηρεσίες «διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών» σε τράπεζες. «Κυνηγάει», δηλαδή, όσους είναι χρεωμένοι στις τράπεζες ή σε άλλες επιχειρήσεις και καθυστερούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Στην πλειοψηφία τους, οι περίπου 180 εργαζόμενοι στην εταιρεία είναι νέοι σε ηλικία, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει το νεοϊδρυθέν Σωματείο Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικών και Συναφών Επιχειρήσεων Αττικής, η εργοδοσία ενημέρωσε γραπτά το σύνολο των εργαζομένων ότι θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα ωρομέτρησης, βάσει του οποίου θα διακρίνει το χρόνο εργασίας σε «παραγωγικό» και «μη παραγωγικό».
Στο πλαίσιο της ίδιας ενημέρωσης, η εταιρεία εξήγησε ότι ο «μη παραγωγικός» χρόνος που καταμετρά σε κάθε εργαζόμενο θα πρέπει να αναπληρώνεται με ίσο χρόνο δουλειάς, διαφορετικά κάθε μήνα θα περικόπτεται ανάλογα ο μισθός του υπαλλήλου! Προς επίρρωση μάλιστα των παραπάνω, η εταιρεία, με εξώδικη ειδοποίηση, ενημέρωσε εργαζόμενη που αντέδρασε στις άθλιες μεθοδεύσεις ότι προχωράει σε περικοπή 200 ευρώ από το μισθό της, σε εφαρμογή του μέτρου για το «μη παραγωγικό χρόνο» και με τη δικαιολογία ότι καθυστερούσε στη δουλειά της.

Ακόμη περισσότερο, τα «κριτήρια» που θέτει η εργοδοσία στο νέο σύστημα ωρομέτρησης για τη διάκριση του χρόνου εργασίας σε «παραγωγικό» και μη, δείχνει τις συνθήκες Μεσαίωνα που το κεφάλαιο στο σύνολό του επιδιώκει να δημιουργήσει για τους εργαζόμενους, με την αξιοποίηση της ευρωενωσιακής νομοθεσίας, που με ευθύνη των κομμάτων του ευρωμονόδρομου γίνεται ολοένα και πιο αντιδραστική.
Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων, «μη παραγωγικός» λογίζεται, ανάμεσα σε άλλα, η υπέρβαση του μέγιστου χρονικού ορίου που ορίζει η εταιρεία στις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις των εργαζομένων με τους πελάτες! Δηλαδή, αν η εργοδοσία θέσει σαν όριο - για παράδειγμα - τα τρία λεπτά, στη διάρκεια των οποίων ο υπάλληλος θα πρέπει τηλεφωνικά να «πείσει» τον πελάτη να πληρώσει τις οφειλές του προς την τράπεζα και η συνομιλία τους διαρκέσει περισσότερο, τότε ο επιπλέον χρόνος θεωρείται «μη παραγωγικός» και θα πρέπει να αναπληρωθεί από τον εργαζόμενο ή να αφαιρεθεί από το μισθό του!
Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι η εργοδοσία θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να καθορίζει παρόμοια «κριτήρια» για τον υπολογισμό του «μη παραγωγικού χρόνου» και να ξεπατώνει έτσι τους εργάτες στη δουλειά, αυξάνοντας κατά το δοκούν το απλήρωτο μέρος του χρόνου εργασίας.

Τις αντεργατικές μεθοδεύσεις της εταιρείας «FIRST CALL» ανέδειξε το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του Κόμματος.

Πηγή: Ριζοσπάστης, 5 Αυγούστου 2008.

web analytics

Τελευταία ενημέρωση σελίδας: 05 Δεκεμβρίου 2008