Ç ÔÁÕÔÏÔÇÔÁ ÌÁÓ | ÓÕÍÔÏÌÅÓ ÅÉÄÇÓÅÉÓ | ÁÍÁÊÏÉÍÙÓÅÉÓ - ÅÖÇÌÅÑÉÄÁ | ÅÃÊÏËÐÉÏ | Ó×ÅÔÉÊÁ LINKS | ÅÐÉÊÏÉÍÙÍÉÁ






Óýíôïìåò ÅéäÞóåéò  
Ðßóù óôá Óýíôïìåò ÅéäÞóåéò  

   ÐÉÓÙ ÓÔÇÍ ÅÐÏ×Ç ÔÏÕ ËÉÈÏÕ - ÔÏÕ ÇËÉÈÉÏÕ ËÉÈÏÕ


 

Του ΣΤΑΘΗ*

Στη χþρα της ντροπÞς, το σχολεßο (επανÝνταξης) του 18 Ανω κλεßνει για 6.000 ευρþ τον χρüνο! Για μια κρατικÞ (ετÞσια) επιχορÞγηση ßση και üση ο μηνιαßος μισθüς ενüς γιÜπη των τραπεζþν, αυτþν των τραπεζþν που ανακεφαλαιοποιÞσαμε με τον ιδρþτα και το αßμα

ανÝργων, υποαμειβüμενων, απλÞρωτων και Üλλων κατεστραμμÝνων, πολλþν. Ολων εκεßνων που η κρßση, δηλαδÞ η ΔιαπλοκÞ και οι ξÝνοι ΠÜτρονÝς της, εξακολουθεß να αλÝθει. Στα σκυλιÜ η προσπÜθεια επανεξÝτασης στην κοινωνßα των θυμÜτων του συστÞματος. Δεν εßναι μüνον ντροπÞ, εßναι Ýγκλημα, Ýγκλημα απ’ αυτÜ που συσσωρεýονται, βοοýν, ζητοýν εξιλασμü και θα ζητÞσουν λογαριασμü.

Στη χþρα αυτÞ της φαιδρÜς πορτοκαλÝας και των 180 κουκιþν, ο υπουργüς Παιδεßας (κι üχι Üλλος, ο υπουργüς Παιδεßας) ζητÜ απü εκπαιδευτικοýς να δουλÝψουν τζÜμπα για να αποκτÞσουν μüρια προς μελλοντικü διορισμü. Γιατß δεν τους ζÞτησε ο κ. ΛοβÝρδος να του πλÝνουν και τα δüντια; Απü ποιο βüθρο της Ιστορßας Ýχει βγει και αναδυθεß σε υπουργü Παιδεßας Ýνας τýπος που δεν διακρßνει τη διαφορÜ της εργασßας απü τη σκλαβιÜ;

Σε κÜθε Üλλη χþρα βορεßως της Λιβýης και νοτßως του Βορεßου Πüλου, αν κÜποιος υπουργüς Παιδεßας αμüλαγε απ’ το στüμα του τÝτοιο βδÝλυγμα, θα εßχε αποπεμφθεß κλωτσηδüν - εδþ, στην ατιμασμÝνη ΕλλÜδα, ο αμοραλισμüς (η αμορφωσιÜ και ο κυνισμüς) του υπουργοý (Παιδεßας, παρακαλþ) πÝρασε αβρüχοις ποσß, σαν μια «σκÝψη» που Üμα βρωμÜει πολý, μποροýμε και να τη «μαζÝψουμε» - δεν τρÝχει κÜστανο.

Δεν Ýχει γυρßσει η κρßση πßσω μüνον την οικονομßα στην ανθρωποφαγικÞ εποχÞ, δεν Ýχει γυρßσει πßσω μüνον τις εργασιακÝς σχÝσεις στην εποχÞ του Ντßκενς και την πολιτικÞ στην εποχÞ του ΜÝτερνιχ, Ýχει προσÝτι γυρßσει πßσω τη σκÝψη, τα Þθη και τον πολιτισμü στην εποχÞ του λßθου. Οσο πιο τοýβλο εßναι το κεφÜλι του κÜθε φιρφιρßκου, τüσον πιο κοντÜ στην εξουσßα μπορεß να βρßσκεται.  

Τοýβλο κεφÜλι και λÜσπη ψυχÞ και ιδοý η πρþτη γραμμÞ των πολιτικþν που κυβερνοýν, και ιδοý η πÝμπτη φÜλαγγα των δημοσιογρÜφων που τους υπηρετοýν και ιδοý η (χρυσÞ) ορδÞ των ανθρþπων της τÝχνης, των διανοουμÝνων Þ των επιστημüνων που καθηλþνουν τον λαü με τις βαριÝς κατηγορßες του «λαúκιστÞ», του «συνÝνοχου», του «τεμπÝλη» και του «διεφθαρμÝνου».  

Εξι χρüνια τþρα η ΕλλÜδα σπαρÜζει και πλην Λακεδαιμονßων εκ των καλλιτεχνþν (εκεßνων, δηλαδÞ, των λßγων που προσπαθοýν να αποδþσουν τον καημü της) οι υπüλοιποι Þ το Ýχουν ρßξει στη χαζοχαρουμενιÜ Þ συνεχßζουν να εμφανßζουν ως τÝχνη τον κομφορμισμü του «εκσυγχρονισμοý» και τον φορμαλισμü της μεταμονερνιÜς, üλα δηλαδÞ τα κενÜ και τα πιασÜρικα που συνÝλαβαν για να φθÜσουμε ως εδþ.

Στη γη της επαγγελßας της ευκολßας (επιτρÝψτε μου τις δýο γενικÝς), üπου Üνετα η κυρßα Ρεποýση, για παρÜδειγμα, αφοý συγκυβÝρνησε με τον κ. ΜπαλτÜκο, επιχεßρησε, προφανþς εκλαμβÜνοντας τους ψηφοφüρους του ΣΥΡΙΖΑ για ηλßθιους Þ ανÞθικους, να επιστρÝψει στην αγκαλιÜ μιας πιθανÞς εν ευθÝτω χρüνω κυβερνητικÞς θαλπωρÞς. ΘεσπÝσιο! Κι üταν, ως φαßνεται, «Ýφαγε πüρτα» (για να εκφρασθþ καθωσπρÝπει) Üρχισε να φλερτÜρει το ΠοτÜμι - ας «την πÜρει το ποτÜμι», Üλλωστε και το ΠοτÜμι, το ποτÜμι θα το πÜρει. Γκρßζα εποχÞ, χωρßς κþδικες και αρχοντιÜ, οýτε η αξιοπρÝπεια του προλεταρßου δßνει τον τüνο οýτε η αξιοπρÝπεια του αστοý, αλλÜ

μια γλßτσα παντοý. Και ο φασßστας (κι ας δηλþνει αναρχικüς) καßει την Athens Voice και ξεσπÜ κýμα συμπαρÜστασης στη εφημερßδα, συμπεριλαμβανομÝνης και της ολüθερμης δικÞς μου. Συμπαρßσταμαι, παρÜ τις ιδεολογικÝς μας διαφορÝς (και μÜλιστα εξαιτßας των διαφορþν μας), ολüψυχα και εδραßα στην Athens Voice, απ’ τις στÞλες της οποßας ο κ. ΤσακυρÜκης ζητοýσε να μου «απαγορευθεß» το δικαßωμα να γρÜφω. Τüτε, ο εκδüτης της Athens Voice εποιεßτο την νÞσσαν στο üνομα της ελευθερßας του κ. ΤσακυρÜκη στην ÜποψÞ του. Τþρα ορισμÝνοι φασßστες (κι ας δηλþνουν αναρχικοß) καßνε την εφημερßδα στο üνομα της δικÞς τους ελευθερßας στην Üποψη. ΑδιÝξοδο;  

Βεβαßως. Οταν η αλÞθεια του καθενüς Üνευ της αποδεßξεþς της, üταν ο αυτοπροσδιορισμüς υψþνεται πÜνω απ’ την κοινÞ λογικÞ, το κοινü περß δικαßου αßσθημα και κÜθε κþδικα αρχþν Þ δεοντολογßας, ο φασισμüς συναντÜται με τον Üλλον του εαυτü, τον μεταμοντερνισμü και γßνεται της γλßτσας και του εμπρησμοý. ΥποθÝτω üτι üλα αυτÜ, Þ μÜλλον τα λßγα αυτÜ, ο εκδüτης της Athens Voice τα γνωρßζει, αλλÜ υπερβαßνοντας την παιδεßα του και το μÝσα του πÝρασε απÝναντι

και πυρπüλησε στο μÝτρο που του αναλογοýσε μεροκÜματα, σχÝσεις εργασßας, μικρÝς ζωÝς, μαγαζÜκια. Δικαιολüγησε και συντÜχθηκε με την πολιτικÞ που οδÞγησε παιδιÜ στον υποσιτισμü, στην ßδια την πεßνα, που εξþθησε ανθρþπους στην αυτοκτονßα. Ολα αυτÜ κι Üλλα πολλÜ στο üνομα της ελευθερßας της Üποψης, χωρßς τη συναßσθηση üτι η Üποψη αυτÞ διαμορφþνει πραγματικüτητα; Οχι βÝβαια. ΟυδÝποτε

υπÞρξε τüσο χαζÞ η Athens Voice. Απλþς επÝλεξε η κüλασÞ της να ’ναι οι Üλλοι. Και ο παρÜδεισüς της η σýμπλευση με τον Αδωνη, την κυρßα ΒοýλτεψηΡεποýση), τον κ. ΜπαλτÜκο (Þ νεοφασισμü), την κυρßα ΜÝρκελ κι üλα τα Üλλα ποντικοφÜρμακα που θα Ýκαναν καλü στους Ελληνες.

Ολοι, Þ τÝλος πÜντων εκεßνοι που το επιδιþκουν, Ýχουμε (και υπερασπιζüμαστε) την ελευθερßα του λüγου, της διακßνησης των ιδεþν και το δικαßωμα στο λÜθος, ακüμη και η ταπεινüτης μου, παρÜ την αντßθετη Üποψη του κ. ΤσακυρÜκη (τþρα εßναι ΠοτÜμι) και της Athens Voice, να λογοκριθþ, να απολυθþ, να σκÜσω. Και σ’ αυτÞν την υπüθεση δεν υπÜρχουν «ναι μεν αλλÜ». Διüτι οι απüψεις, οι ιδÝες, η στÜση, οι θÝσεις, κρßνονται. Και Ýχουν κüστος. Και για μας τους γρÜφοντες και ομιλοýντες το κüστος, ποσþς. Για τους πολßτες üμως το κüστος (üσων λÝμε και υποστηρßζουμε) εßναι θÝμα ζωÞς Þ θανÜτου. Διüτι Üπτεται της πολιτικÞς που διαμορφþνει τη ζωÞ τους (Þ και, ορισμÝνων, τον θÜνατο). Υπερασπßζομαι λοιπüν κι εγþ, üπως και πολλοß Üλλοι, το δικαßωμα της Athens Voice να γρÜφει ü,τι θÝλει και να την κρßνω (να την κρßνουν üλοι) για ü,τι γρÜφει.

Η... κρßση των φασιστþν εξαιρεßται. Διüτι εßναι η κρßση της φωτιÜς, εκεßνων που καßνε βιβλßα, που καßνε  μυαλÜ (και το δικü τους), που καßνε ανθρþπους (κι üχι μüνον στους φοýρνους), που καßνε κοινωνßες. Η Athens Voice αυτÞν την «κρßση» υπÝστη, των φασιστþν (κι ας δηλþνουν αναρχικοß), που η αλαζονεßα του ατομικισμοý τους τοýς κÜνει να πιστεýουν üτι εßναι «θεοß», δηλαδÞ ζþα. Θηρßα. - Συγγνþμην και απ’ τα ζþα και απ’ τα θηρßα. Η εφημερßδα λοιπüν δεν βρÞκε την ΝÝμεσßν της απ’ τους μελανοχßτωνες κοκορüμυαλους, διüτι ο φασισμüς ΝÝμεσις δεν λογßζεται, αλλÜ θα την αντιμετωπßσει αναλüγως των Ýργων της. Οπως και Üλλες εφημερßδες και Üλλα κανÜλια - πολλÝς και πολλÜ Ýσβησαν στο παρελθüν Þ, αντιθÝτως, Ýλαμψαν αναλüγως της στÜσης τους. Βεβαßως πολλÜ media Ýχουν αδικοχαθεß, παρÜ τη στÜση τους. Τι να κÜνουμε; αυτüς ο ντουνιÜς δεν εßναι δßκαιος.

ΑντιθÝτως προς τον ντουνιÜ (Ýτσι üπως διαχρονικÜ τον Ýχουν διαμορφþσει οι Üρχουσες κατÜ καιροýς τÜξεις), οι Üνθρωποι διαθÝτουν αßσθημα δικαßου (εκτüς εκεßνων που το ξεπουλοýν Ýναντι χρυσßου). Αυτþν λοιπüν των δßκαιων το δßκιο εßναι που τρþνε πρþτο εκεßνοι που Ýκαψαν και καßνε μεροκÜματα, ζωÝς, ανθρþπους, παßδες.  

Οýτε Ýνα δÜκρυ για τους εμπρηστÝς. Εκτüς κι αν εßναι δÜκρυ απü υγρüν πυρ...

*Δημοσιεýθηκε στο ''enikos.gr''

 


[Áñ÷éêÞ Óåëßäá] [Ôáõôüôçôá] [Áíáêïéíþóåéò - Åöçìåñßäá] [Åãêüëðéï] [Ó÷åôéêÜ Links] [Åðéêïéíùíßá]


ÐáñÝìâáóç
© copyright 2003